Jesteś na diecie roślinnej? Wykluczasz ze swojej diety nabiał? Ten artykuł jest dla Ciebie!

Rynek spożywczy jest coraz bogatszy w produkty dla osób na diecie roślinnej. W sklepach pojawiają się nawet całe strefy wege, w których można dostać bogaty asortyment roślinnych produktów.

W ostatnich latach bardzo popularne stały się napoje roślinne jako alternatywa dla mleka krowiego. Ale jak wszystko co nowe – ma swoją cenę. Tak też jest w przypadku napojów roślinnych. Nie ma się co czarować – są droższe niż mleko krowie.
A zatem z pomocą przychodzą domowe napoje roślinne, które możesz zrobić sam i zaoszczędzić sporo pieniędzy. I tak jak generalnie powiem, że DOMOWE = LEPSZE, tak w przypadku napojów roślinnych sytuacja ta nie jest taka oczywista.

Na pewno wiesz, że wykluczając ze swojej diety nabiał, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na źródła wapnia. Wartość odżywcza domowego napoju roślinnego nie zadowala w tej kwestii. Zawartość wapnia w takim produkcie jest mniejsza, wręcz znikoma w porównaniu do mleka krowiego. Dlatego nie można traktować go jako równoważnego produktu.

napój roślinny

Inaczej sprawa wygląda z napojami sklepowymi. Są one najczęściej wzbogacane w wapń. Szklanka napoju sojowego wzbogaconego dostarczy nam 300 mg wapnia czyli tyle samo co szklanka mleka krowiego!!

To nie są przelewki, długotrwały niedobór wapnia to poważne zagrożenie! Przyczynia się chociażby do wystąpienia osteoporozy – choroby, która zbiera coraz większe żniwa. Jest wyjątkowo podstępna, rozwija się po cichu, latami.
W dobie rosnącego zainteresowania dietami roślinnym, warto mieć na uwadze właśnie wapń i jego alternatywne źródła.

Oczywiście sięgając po napój roślinny ze sklepowej półki warto przeczytać skład. Nie sięgaj po pierwszy lepszy, najtańszy produkt, ponieważ najczęściej będzie to woda z cukrem i sztucznymi dodatkami. Na szczęście coraz więcej na rynku jest produktów z dobrym składem!

Stefania Skorupa

Stefania Skorupa

Jestem absolwentką kierunku Farmacja na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu oraz kierunku Dietetyka na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Pracuję czynnie zawodowo jako farmaceutka w aptece. Ogromny nacisk stawiam na ciągły rozwój poprzez liczne szkolenia i konferencje naukowe, tak aby na bieżąco aktualizować swoja wiedzę z zakresu zdrowego żywienia i profilaktyki chorób dietozależnych. Jako pasjonatka gotowania i pieczenia, nieustannie eksperymentuje w kuchni tak by przygotowywać smaczne posiłki o wysokiej wartości odżywczej. Udowadniam, że poprawa jakości diety wpływa na pozostałe obszary naszego życia, dodaje siły i energii a także minimalizuję ryzyko wystąpienia wielu chorób zwłaszcza cywilizacyjnych. Opierając się na badaniach naukowych obalam internetowe, dietetyczne mity.

Dodaj komentarz