Nawodnienie organizmu to podstawa prawidłowego działania całego ciała. Każda komórka, aby mogła w przeznaczony jej sposób prawidłowo wykonywać swoją funkcję potrzebuje bowiem wodnego środowiska. Jak alarmują badania – nawet 3/4 z nas nie spożywa regularnie napojów. Jeśli Ty też masz z tym problem, koniecznie przeczytaj!

 

Woda do każdego posiłku

O ile regularnego spożywania posiłków jesteśmy się w stanie nauczyć i narzucić sobie rygor (już po ok. 2 tygodniach organizm sam reguluje czas spożycia posiłków), o tyle z wodą – zawsze pojawia się problem. Stawiaj więc, siadając do stołu, zawsze obok talerza szklankę. Sam zobaczysz, jakie to proste, a przyjmując, że spożywasz 5 posiłków/ dzień – spożywając tylko 1 szklankę po każdym posiłku wypijasz już 1,5l wody!

Zawsze razem

Wszędzie, gdzie spędzasz dużo czasu, niech stoi butelka wody! W pracy – na biurku, w domu – na stole kuchennym, ale i np. w salonie (ile razy czułeś pragnienie, ale “za daleko” było Ci do kuchni?:) Noś ją zawsze w plecaku i torebce – osiągniesz sukces!

Ułatw sobie życie

Podziałki godzinowe. Bardzo pomocne, szczególnie, gdy to, co widzimy działa na nas mobilizująco! Na butelce od wody zrób pisakiem podziałkę godzinową – np. założenie, że w pracy wypijasz ok. 1l wody. Podziel tą ilość na czas, który spędzasz w biurze, zapisz godziny spożycia. Gdy będzie np. 12:00, a Ty zobaczysz, że wody nie ubyło jeszcze nic od rana – na pewno zmotywuje Cię to do uzupełnienia braków.

Stosuj przypominajki

I jest ich naprawdę wiele. Aplikacje, budziki w telefonie, życzliwa koleżanka, czy nawet karteczki samoprzylepne rozwieszone w całym domu. Potrzeba ok. 2 tygodni, by Twój organizm nauczył się dzięki takim bodźcom regularnego spożycia płynów. Sukces gwarantowany!

Pij nie tylko wodę

Często problem z nawodnieniem pojawia się jesienią i zimą. Co zrobić, żeby tak nie było, jeśli zimna woda Ci nie smakuje? Postaw na napary (0czywiście bez cukru!) Susze roślinne lub owocowe to idealny sposób na nawodnienie – lekki i przyjemny smak, ciepło rozchodzące się po ciele. Ja codziennie rano przygotowuję sobie taki dzbanek na pierwszą część dnia! Możesz też przygotować sobie do picia ciepłą wodę.

Marzena Kasprzak-Jóźwiak

Marzena Kasprzak-Jóźwiak

Jestem absolwentką kierunku Dietetyka Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu oraz trenerem szkoleniowcem. Swoją wiedzę pogłębiam nieustannie poprzez liczne szkolenia i kursy. Dzięki temu nie tylko wzbogacam i ugruntowuję wiadomości nt. żywienia i motywacji, ale przede wszystkim zmieniam się na lepsze dla moich pacjentów. Moją pasją jest gotowanie oraz fotografia kulinarna. W czasie mojej pracy jako dietetyk współpracowałam z cateringami dietetycznymi oraz prowadzącymi żywienie zbiorowe w szkołach, przygotowywałam i prowadziłam prelekcje, szkolenia oraz warsztaty kulinarne. W swojej pracy staram się szerzyć ideę zdrowego odżywania również dzięki mediom – pisząc artykuły, prowadząc audycję w Radiu Emaus, czy będąc ekspertem żywieniowym podczas kampanii społecznych i zdrowotnych. Na co dzień pracuję także jako dietetyk w szpitalu im. H. Święcickiego w Poznaniu.

Dodaj komentarz